Jak zrobić dobrą stronę internetową w kilku krokach?
Skuteczny marketing to podstawa działania firm. Warto znać mechanizmy umożliwiające osiągnięcie jak największej sprzedaży. Zwłaszcza w internecie, który dominuje w nowoczesnym biznesie.
Jak powstaje dobra strona WWW i dlaczego to aż tyle kosztuje? Każdy biznes powinien mieć swoją stronę. Czasami wystarczy dobra wizytówka, czasami potrzebny jest jednak marketingowy zbiór z pozyskiwaniem baz danych, budową newsletterów, z blogów, agregacją materiałów i systemem logowania. Natomiast strona jest takim ubraniem biznesu i właściwie trudno znaleźć firmę, której posiadanie strony by zaszkodziło. Projektowanie strony internetowej to warunek konieczny sukcesu.
Istnieje mnóstwo stron internetowych o charakterze perswazyjnym, oferujących rozwiązania w przystępny sposób. Jak to się dzieje, że takie projekty możemy realizować i robimy to dosyć szybko? Oto kilka kroków przydatnych przy projektowaniu własnej strony internetowej.
Budowanie strony internetowej punkt po punkcie
1. Ustalenie celu. Po co chcemy ją mieć? Czy chcemy zaprezentować portfolio, czy pokazać szerokość oferty. A może zbierać zapytania, przekierować gdzieś dalej, czy po prostu mieć miejsce w sieci, gdzie zdetonujemy swoje myśli w formie tekstowej? To są ogólne celu i elementy stron WWW.
2. Określenie rozmieszczenia contentu, czyli tego, co będziemy tam zamieszczać. Dobrze, by został zachowany pewien ogólny schemat wskazujący na kierunek naszego działania w docieraniu do użytkownika. Warto rozpisać, jak rozłożone będą treści, byt najważniejsze wiadomości przy scrollowaniu pokazywały się na górze. Jest to plan poruszania się po stronie. Warto zapoznać z nim programistę, by zadbał o hosting, domeny i dostęp.
3. Warto przejrzeć inne strony, by znaleźć schemat graficzny, który najbardziej by odpowiadał gustom klienta. Zarówno na poziomie technicznego designu, jak i estetycznej kompozycji. Kwestie związane ze stroną internetową to też coś, co powinno się podobać klientowi. Właściciel jednak też powinien być zadowolony z wyglądu strony, łatwiej jest mu wtedy z pewnością promować swoją stronę internetową.
4. Siatka – makieta strony WWW. Tworzenie pierwszą wizualizację gdzie rozkładamy, gdzie co będzie. Sekcje, kolejność, wersja graficzna. Potrzebne jest to po to, by wiedzieć, nad czym pracujemy.
5. Layout – łączenie koncepcji, grafiki i układu wytycznych i kolorystyki, w jedno. Warto zatrudnić dodatkowo ilustratora lub nagrać wideo osadzony w projekcie. Warto zadbać o dobór właściwych grafik, np. ze stocka. Niewiele z nich komponuje się ze stroną WWW, dlatego warto zadbać o odpowiednią ich selekcję.
6. Teksty – oferta tekstowa. Zajmuje to dużo czasu. Warto zatrudnić profesjonalnego copywritera, który zna się na tekstach typu SEO. Dobra argumentacja, przesłanie i oferta musi być zaprezentowana w odpowiedni sposób, by klient mógł przychylnie ocenić treści. Ważne są słowa kluczowe i frazy.
7. Kodowanie – przekazanie projektu programistom. To finalny element procesu. Po tym można już wejść na stronę internetową.
8. Dodanie ikonki i sprawdzenie poprawności formularzy. Upewnienie się, czy strona internetowa pracuje prawidłowo.
9. Zadbanie o zabezpieczenie przed włamaniem.
Podsumowanie
O te wszystkie elementy trzeba zadbać. Ostatnim punktem jest wejście do Google Analytics. Umożliwia to monitorowanie zasięgów i wyników wypracowywanych przez naszą stronę WWW. Powodzenia!